تویوتا با نام پریوس قمار می‌کند
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

تویوتا اولین ماشین هایبریدی خود را در سال ۱۹۹۷ عرضه کرد. نام این ماشین که اولین ماشین هایبرید تولید انبوه جهان بود، پریوس گذاشته شد. پریوس در زبان لاتین به معنی «پیش از بقیه آمدن» است. دلیل انتخاب این نام توسط تویوتا این بود که این شرکت پیش‌بینی می‌کرد که آینده از آن ماشین‌های هایبریدی خواهد بود و تویوتا پیش از بقیه در این راه قدم گذاشته است.

تویوتا در سال ۲۰۰۱ پریوس را در بازارهای جهانی عرضه کرد. اکنون بعد از گذشت ده سال بیش از دو میلیون دستگاه از این ماشین در هفتاد کشور جهان به فروش رسیده است و این ماشین نه تنها یکی از کم مصرف‌ترین و کم آلاینده ترین خودروهای ساخته شده در جهان است بلکه به نمادی برای حفظ محیط زیست تبدیل شده است.

اما همانطور که مدیران تویوتا چهارده سال قبل پیش‌بینی کرده بودند، اکنون ساخت ماشین‌هایی با موتور الکتریکی و هایبریدی، در جهان همه گیر شده است و پریوس رفته‌رفته در حال از دست دادن بازاری است که در دهه گذشته در آن تقریباً بی رقیب بوده است.

تکاپوی خودروسازان برای ساخت ماشین‌ها کم مصرف و با آلایش کم، به ساخت مدل های هایبرید یا با قوای محرکه الکتریکی منجر شده است. امسال نیسان مدل تمام الکتریکی لیف را به بازار عرضه کرده و به زودی جنرال موتورز با مدل ولت رقیبی جدی برای تویوتا خواهد بود. حتی تولید‌کنندگان ماشین‌ها لوکس و سوپراسپرت مانند تسلا و پورشه هم با‌عرضه مدل‌های هایبرید، به دنبال گرفتن سهمی از این بازارند.

اما تویوتا با نمایش دو مدل جدید پریوس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۱ نشان داد که حاضر نیست به راحتی بازار را برای رقبایش خالی کند.

مدل پریوس V (مخفف Versatile یا همه کاره) مدلی بزرگ‌تر از پریوس استاندارد است. تویوتا ادعا می‌کند که با پنجاه درصد جای بار بیشتر از پریوس استاندارد، این ماشین جادار ترین هایبرید حال حاضر در بازار است. قوای محرکه پریوس V با پریوس استاندارد یکسان است و دو موتور معمولی و الکتریکی آن در مجموع ۱۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای این ماشین‌ می‌توان سقف تمام شیشه‌ای با سایبان برقی سفارش داد و تویوتا اعلام کرده که این مدل را در تابستان آینده به بازار عرضه می‌کند.اما کانسپت پریوس C (مخفف City Centric یا مرکز شهری) ماشین کوچکتری است که قرار است با قیمت کمتری از پریوس در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شود. هدف تویوتا از عرضه این ماشین، جذب کردن خریداران جوانی است که به حفظ محیط زیست حساس هستند. این ماشین در اندازه تویوتا یاریس/ویتز و با الهام از ظاهر تازه این مدل کوچک تویوتا طراحی شده است. هنوز به طور رسمی اعلام نشده که قوای محرکه این ماشین چه خواهد بود اما بعید است که موتور ۱۸۰۰ سی سی پریوس استاندارد بر این مدل سوار شود. احتمالاً تویوتا برای این ماشین یکی از موتورهای یک لیتری یا ۱۳۰۰ سی‌سی‌ خود را انتخاب خواهد کرد. طراحی چراغ‌های جلو و کاپوت ماشین هم به نظر در مدل تولید انبوه به این شکل باقی نخواهد ماند.

با توجه به اینکه تویوتا در بازار اروپا مدل‌های مشابهی در بازار دارد، بعید است هیچکدام از این دو مدل در اروپا هم به خریداران عرضه شود.

این دو مدل به همراه پریوس استاندارد و پریوس با باتری‌هایی که با برق شهری شارژ می‌شود، گزینه‌های خریداران آمریکایی را بیشتر خواهد کرد اما هنوز معلوم نیست آیا مردم آمریکا مشکلات فنی میلیون‌ها تویوتا را که برای بخشی از سال گذشته اخبار جهان را به خود اختصاص داد فراموش کرده‌ باشند. مشکلات فنی پریوس ضربه سختی به اعتبار این مارک در آمریکا زد و حالا تویوتا با‌عرضه مدل‌های بیشتر از پریوس دست به قماری بزرگ زده است. قماری که تویوتا برای حفظ سهم خود از بازار چاره‌ای به جز آن ندارد.


 



نظرات شما عزیزان:


           
جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 13:25
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 1136
بازدید کل : 220752
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">